Kategorie produktów

Małżeństwo z rozsądku

Czwartek, 20 stycznia 2011 HURT & DETAL Nr 01 (59) / 2011
Wszystko rozpoczęło się jeszcze we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to Eurocash S.A. poinformował oficjalnie, że przedstawił zarządowi Emperia Holding S.A. propozycję połączenia obu spółek. Za jedną akcję Emperii akcjonariuszom zaproponowano wtedy 3,76 akcji nowej emisji Eurocash. Emperia natychmiast zdementowała te informacje twierdząc, że Zarząd firmy nie prowadzi żadnych rozmów z Eurocash S.A., które mogłyby skutkować połączeniem obu podmiotów, a informacje mają jedynie charakter spekulacyjny. Potem zdarzenia potoczyły się bardzo szybko, choć Emperia broniła się dzielnie przed „wrogim przejęciem”...

W dniu 4 stycznia br. wszystko stało się jasne. Podczas konferencji prasowej, Prezesi – Luis Amaral z Eurocash i Artur Kawa z Emperii poinformowali, że podmioty podpisały umowę inwestycyjną, na podstawie której Grupa Inwestycyjna TRADIS wejdzie w struktury Grupy Eurocash, w zamian za 453,7 mln zł i ponad 21 mln akcji Eurocash. Jedynym warunkiem niezbędnym do finalnego zamknięcia transakcji jest uzyskanie zgody Prezesa UOKiK.

Zgodnie z umową inwestycyjną, Emperia sprzeda na rzecz Eurocash udziały oraz akcje spółek prowadzących działalność hurtowej dystrybucji artykułów spożywczych oraz posiadających nieruchomości związane z działalnością dystrybucyjną, jak również zarządzających sieciami franczyzowymi i partnerskimi (w tym Tradis Sp. z o.o., DEF sp. z o.o., Ambra sp. z o.o., Detal Koncept sp. z o.o., Euro Sklep S.A., Partnerski Serwis Detaliczny S.A., Lewiatan Holding S.A.).

Ponadto, strony uzgodniły, że Tradis i spółka Stokrotka (należąca do Emperia) podpiszą umowę dystrybucyjną, na podstawie której spółka Tradis będzie kontynuować dostawy produktów FMCG.

W wyniku tej transakcji powstaje największy w Polsce dystrybutor markowych artykułów spożywczych, który dzięki skali swojej działalności będzie mógł zapewnić konkurencyjność niezależnym sklepom detalicznym na polskim rynku. Według Prezesa Amarala – transakcja jest odpowiedzią na ekspansję dużych sieci handlowych. Rynek tradycyjnego handlu detalicznego potrzebuje silnego partnera, aby skutecznie stawić czoła nowoczesnym sieciom detalicznym, w szczególności hipermarketom i dyskontom. Fuzja pozwoli również na optymalizację form sprzedaży hurtowej oraz posiadanych marek, a także rozwój silnych sieci franczyzowych.

tagi: FMCG , Emperia Holding S.A. , Eurocash S.A. ,